Hier zie je de dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen op het traject Haarlem-Alkmaar van 30 juli 1945. Dit was de eerste dienstregeling na de bevrijding. Ondanks de beperkte dienstregeling, namen meer mensen de trein tijdens de Tweede Wereldoorlog. In 1943 steeg het aantal reizigers zelfs met 132 procent ten opzichte van een jaar eerder. De oorzaak van de stijging was het uitvallen van de fiets, bus en auto als vervoersmiddel.
Herkomst
Datering |
1945 |
Collectie |
Bibliotheek |
Organisatie |
|
Nummer |
44-001921 M |
Link |
https://hdl.handle.net/21.12102/592B0DE89C9245FBA9461804996A825D |
Verdieping
Gerelateerde thema's
Trefwoorden
Beschikbare tools
Overzicht van bron(nen) op de kaart
Bevrijding
Bakkerij na de bevrijding
Bevrijdingsfeesten
Bommenwerpers!
Haarlem is vrij
Rebus
Herbegrafenis Henk Vos
Dienstregeling
Verslag vanaf de bevrijding
Bezit van landverraders
Verzoek van burgemeester
Terugkeer burgemeester
Leve het vaderland
Afbraak tankmuur
Unie van Vrouwelijke Vrijwilligers (UVV)
Haarlem helpt Venray en Nijmegen
Nederland herrijst
Sociaal voorlichtingsbureau
HARK
Volksherstel Haarlem
'Moffenmeiden'
Hoedt u voor den kater!
Waarom het zo langzaam gaat
Binnenlandse Strijdkrachten
Herbegrafenis Hannie Schaft
Nog even volhouden
Voedseldistributie Droste
Terugkerende joden
NSB'ers gearresteerd
Bekladde treinwagons
Opgraven verstopt materiaal
Voedseldropping
Verwijderen van NSB-posters
Terugkeer uit Duitsland
Grafsteen Fake Krist
Tijdelijke verzetsmonument
Kindervoeding
Radio Oranje
Duitse aftocht